Plandeka do przyczepki pełni bardzo ważną rolę. Jej zadaniem jest bowiem zabezpieczenie przewożonych towarów i materiałów. Jaka powinna być więc plandeka do przyczepki, aby spełniła swoje zadanie? Z jakiego materiału powinna być wykonana? Jak zabezpieczyć taką plandekę przez ewentualnym uszkodzeniem i warunkami drogowymi?
Plandeki na przyczepki – z jakiego materiału?
W przypadku przyczepek, podobnie jak w naczepach TIR i samochodach ciężarowych, największe znaczenie ma grubość i jakość materiału. Zastosowanie zbyt cienkiej plandeki będzie prowadziło do szybkiego rozerwania się materiału. Jeżeli wybierzemy materiały słabej jakości, wówczas musimy liczyć się z tym, że plandeka będzie się przecierała w miejscach stykowych ze stelażem. Niska jakość nie będzie również gwarantowała odpowiedniej ochrony przed promieniami UV.
Nasza firma wszystkie plandeki do przyczepek produkuje z materiału PCV 650 g/m2. Materiał ten z jednej strony gwarantuje wysoką jakość, a z drugiej jest odpowiednio grupy. Dzięki temu, nasze plandeki na przyczepki potrafią pracować nawet każdego dnia, w ciężkich drogowych warunkach.
Jak zabezpieczeń plandekę na przyczepkę?
To jest w zasadzie nasze zadanie. Jako jedna z nielicznych firm, przykładamy szczególną uwagę do tego, aby plandeka wytrzymała dłużej, niż żywotność materiału. Dla przykładu – wszystkie krawędzie wykańczamy podwójnym zgrzewem. Materiał jest podwójnie zawijany i zgrzany w temperaturze sięgającej + 400 st. C. Na tak przygotowanej krawędzi zakuwamy oczka montażowe, które dodatkowo usztywniają i wzmacniają całość.
Niezwykle ważne jest również wykonanie zabezpieczenia w miejscu styku plandeki ze stelażem. Plandeki do przyczepki nie może być zamontowana ,,na ścisk” – musi mieć odpowiedni luz. Podczas jazdy plandeka wykonuje delikatne ruchy (w wyniku podmuchu wiatru). Bez zabezpieczenia krawędzi stykowych, plandeka do przyczepki może się przecierać, powodując przeciekanie.
Czy plandeki na przyczepki są wodoszczelne?
Materiał PCV 650 g/m2 jest wodoszczelny, tj. nie przepuszcza wody i powietrza. Wszystkie zgrzewy wykonane w plandece również tworzą pełną spoinę, dzięki czemu zapewniają wodoszczelność na bardzo wysokim poziomie. Ewentualne przecieki mogą wiązać się jedynie z uszkodzeniem plandeki. Materiał zapewnia jednak na tyle dużą wytrzymałość, że ryzyko uszkodzenia jest bardzo małe.
Jak wygląda montaż plandeki na przyczepce?
Montaż plandeki jest bardzo prosty i z pewnością każdy sobie z tym poradzi. W pierwszej kolejności zakładamy plandeki na stelaż – jak ,,kaptur”. Następnie przez dolne oczka przeplatamy linkę gumową, naciągają jednocześnie gumę. Elastyczna guma sprawia, że plandeka bardzo ładnie układa się. Dopasowuje się również wówczas do stelaża.
Ostatnim krokiem jest zamknięcie klapy otwieranej. W przypadku klap, nasza firma wykonuje ścianki otwierane i zamykane na paski zapięciowe. Istnieje możliwość zamówienia plandeki z jedną, dwiema, trzema, a nawet czterema ścianami z możliwością podwinięcia.